søndag 8. september 2013

♥Hjerteboden♥ ~Criss Cross Card~♥

I dag vil jeg vise deg hvordan du lager et criss-cross-card.
Jeg har brukt Saturated Canary ~ Ellies Birthday.
Du trenger kartong.
Jeg har brukt Bazzill Kraft kartong.
30 cm * 15 cm

Så markerer jeg 15 cm på kartongen. Deretter markerer jeg diagonalen på den venstre delen av kartongen. Diagonalen går fra øverst venstre og ned . Etterpå gjør jeg det samme med den andre kartongbiten bare speilvendt.
Kartongen ser da slik ut og er klar til å limes sammen.
Her har jeg limt sammen kartongbitene og klippet bort en trekant på hver side.
Jeg har valgt Maja Design sitt møsterark Sofiero ~ Royal Summer Recidence
Til panel har jeg brukt Bazzill - vanilla
På den ene skråkanten har jeg festet noen sommerfugler. De er fra Tim Holtz.
På motsatt side har jeg en blonde.
Tips: Det er lurt, og praktisk, å lime dette på tidlig i fasen. Det blir veldig komplisert når du har brettet og limt klaffene fast.
I midten limer du inn panelet ( som jeg her har sydd rundt kantene med symaskin). 
Deretter bretter jeg klaffene inn og limer de fast.  Det er viktig å ha mye lim nederst også, slik at ikke noe kan falle ut av lommen vi nå har laget.
Jeg har også stanset ut motivet og limt det på et  panel. 
Da brukte jeg Spellbinders Oval og scallop
Jeg har laget en tag til å ha inni kortet.
 Den er fin til å skrive en liten hilsen på.
Da er det bare å slå seg løs med pyntingen. 
Det er jo så gøy og pøse på med blomster, blonder, perler,glitter og crackle accents.
Jeg har "prikket" rundt motivet med Liquid pearls, det blir en fin effekt.
Blomster med glitter på bladene....
Nærbilde av ballongene. De har jeg hatt Crackle accents på.
I hjerteboden.com finner du de fleste produktene jeg har brukt. 
Det er en super butikk å handle i, god service og hurtig levering.
Lykke til med shoppingen.
Ha en flott dag!

3 kommentarer:

Veronique sa...

Kjempe lekkert, Janne ♥

Camilla sa...

Wow Janne!
Så läckert det blev, och motivet är så gulligt.
Snart ses vi, det ska bli så roligt <3
Kramar Camilla <3

BrossArtAddiction sa...

So very beautiful!!

Hugs
xx Tracey xx